Book now
  • Hosts

    Springe zum Inhalt

The Wiese family 

Claudia and Hartmut Wiese are the second generation of their family to run the hotel, and have done so for the past five years. They believe in blending historical character with modern design. Their fresh interpretation of romance, and dedication to preserving their heritage, is reflected in both the hotel’s visual style and its philosophy.

The pair are just as committed to providing excellent hospitality and interacting with their guests as they are to creating a friendly working atmosphere for their staff.

They are delighted to be part of the success story that has taken place here since the reunification of Germany 25 years ago, much of which is thanks to the tireless efforts of Claudia’s parents, Ursula and Reinhard Schmidt.

Jens Träger, Hotel Manager

Jens Träger has been the hotel manager here for almost ten years. He has always worked closely with the Wiese family to put his own touch on the history of the hotel, bringing in regional influences, expertise and dedication to ensuring his staff are well-trained.

“We know that our hotel is in the safest hands with Mr Träger, and we are very happy to have him on our team. He’s one of the family", says Claudia Wiese, adding “it was a real stroke of luck that Mr Träger chose to come and work with us. He managed the hotel for my mother before me, and is truly part of our success story.”

Anja Kahl, Event Management

Bei allen Veranstaltungen und Events in unserem Haus hilft Ihnen Frau Kahl bei der Realisierung ihrer ganz persönlichen Vorstellungen.

Durch Ihre langjährige Erfahrung, einem Sinn für das Besondere einer jeden Veranstaltung und enge Zusammenarbeit mit Küche und Service sind Feierlichkeiten und Tagungen von Anfang an in guten Händen. Ihre Anfrage, Ihre Gäste – die ganze Veranstaltung wird mit Sorgfalt betreut. Frau Kahl und das Serviceteam stehen mit ganzem Herzen bereit, damit Sie und Ihre Gäste eine schöne Zeit bei uns verbringen können.

Michael Lehmann, Reception/Events and Sales

Der herzliche Empfang unserer Gäste wird bei Michael Lehmann groß geschrieben. Sein offenes Ohr für Fragen und Wünsche schafft eine vertrauensvolle Atmosphäre zum Wohlfühlen.

Herr Lehmann und sein Team sind die Ansprechpartner, 24 Std. am Tag, für alle Auskünfte zum Haus oder der Umgebung. Sie möchten etwas unternehmen? Lassen Sie sich beraten! Tischreservierungen in der Weinstube, Check-in und Abreiseformalitäten – all die Dinge, die einen reibungslosen Ablauf ermöglichen, sind hier in besten Händen.